Misstänksam aktivitet på Landvetter

Det måste ha sett roligt ut när jag landade på Landvetter i tisdags med 5 stora väskor ett handbaggage redo att explodera och en handväska där man inte ens hade fått ner ett visitkort.
Jag kom till bagggeclaim och såg två av mina väskor komma åkandes. Känner mig ganska cool i klänning och klackar när jag lyfter av två svarta enorma resväskor och ställer dom stabilt på golvet.
Då kommer jag på att jag kanske hade behövt en vagn, eller kanske två........ Tar tag i min handväska (ca 10kg) går med självsäkra steg mot vagnarna tills det slår mig att jag är ensam, shit shit shit, hur ska jag få över dom till bandet! Jag lyckas balansera dom mot bandet sakta men säkert, inte lika rak och stolt längre dock, nu liknar jag mer Bambi på hal is.
Och nu, brotta ner lite folk som står i vägen vid baggagebandet för här kommer ju mina väskor (flytta!!) Måste bara tillägga att mina väskor väger ton!!
Anyway, jag håller masken slänger upp väskorna på vagnarna, nu är jag lagom varm. Drar av mig leopard mönstrade sjalen och skinnjackan (slänger lite med håret som i en dålig film) och känner att jag är iaktagen av tullpoliserna.....
När jag närmar mig tullen ler jag fint och fortätter, en av poliserna tittar lite nervöst sen kommer han fram. Ehh....får jag prata lite med dig...? (men jag är snabbare, blinkar fint med mina mascara dränkta ögonfransar) Jag flyttar hem från USA efter att ha pluggat där i två år det är därför jag har så mycket baggage. Eh.. Jaha och fortsätt.
Triumf!
Jag hade ju inget att dölja men det var ganska skönt att slippa får mina väskor kontrollerade efter en 18 timmars resa.
Tack gode gud för mascara :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0