Hem ljuva hem

Nu är jag hemma! Och trots att jag har försökt lägga mig lagom sent så verkar jag inte komma undan jetlagen, la mig 01.00 i natt och vaknade 04.40. Vad kan man göra än att gå in i  tvättstugan och fortsätta tvätta, jag tvättar alla mina kläder. Ut med det gamla ( amerikanskt vatten och avgaser) och in med det nya (svenskt tvättmedel, svenskt vatten= ren tvätt)
Men det bästa med att vara hemma är mammas kommentarer som alltid är lika underhållanden.
Jag kommer upp i trappan och hör
Mamma- Hon är så söööt!!
Jag- Vem?
M- Victoria!
J- Aha, men hon är ju ganska svullen....
M- Nää hon är söt. Men hon har svikit mig!
J- Hur då?
M- Hon är på sjukhuset och ska föda nu, jag som trodde att hon skulle föda i mars.
J- ( jag kan inte hålla mig för skratt) Mmm hon har svikit dig......?
M- Ja, februari är inte min månad jag fyller ju år i mars. Jag trodde att det skulle bli en vädur och inte en fisk.
Hahaha!! Min mamma är ju bara för underbar, notera dock att hon oftast säger sånt här med glimten i ögat så det stämmer ju inte helt och hållet att hon känner sig sviken.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0