Ai

Art institute of California.

Jag var där idag och fick lite info om skolan, har bokat ett två timmars möte på torsdag, då blir det rund tur och massa mer info.

Skillanden på Ai och fidm som jag sett så här långt är att för det första så erbjuder Ai en B.A in Fine arts vilket innebär en B.A i fashion design, det gör inte Fidm.

Fidms Fashion design utbildningen är väldigt koncentrerad på endast high fashion, medan jag egentligen vill ha en bred utbildning.

Ai är billigare och ligger två minuters promenad ifrån mitt hem.

Jag får se vad jag tycker om skolan på torsdag, skulle få sitta med på en lektion också, det blir kul.


Det är så himla svårt att hitta rätt :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0