FIDM

The Fashion Institute of Design and Merchandising även känd som Fidm. Idag är det många fler som känner till skolan tack vare att Project Runway flyttade dit den här säsongen.

Men när jag hittade skolan på nätet för ungefär fyra år sedan och redan då började drömma om att en dag gå där, var det inte många som visste vad det var för något.

Fidm har fyra olika campus LA-Down town, San Francisco, OC och San Diego, jag håller just nu på och söker till skolan i LA. Fidm erbjuder 20 olika majors allt från Fashion Design till Graphic Design och Business Management.

www.fidm.edu

I våras när jag var här på semester var vi där på besök och fick en guidad tur och om jag inte redan vart kär i skolan så blev jag det då.

Så hur har jag gått tillväga för att ansöka till Fidm:

Jag åkte direkt till skolan när vi kom dit fick vi anmäla oss i receptionen först för att få ett besökskort, sedan blev vi inbokade på en tour. Under rundturen visade de oss i stort sett hela skolan, min favoritdel var biblioteket, underbart utbud de hade vouge från 60-talet om jag minns rätt.
       Efter rundturen kunde man anmäla sig till att få träffa en Admissions advisor för att prata lite mer om skolan ställa frågor om utbildningarna mm, våran blev Mary Ann Linesch hon har vart till stor hjälp under de här ansökningsveckorna.

Jag tycker att det var bra att jag besökte skolan först och fick se den innan jag bestämde mig 100% att det var här jag ville gå och Mary Ann fick även ett ansikte på vem det var som sökte.

Så när jag kom hem till sverige sökte jag till Santa Monica college, tänkte att det skulle vara bra att gå en termin där och komma in i systemet lite innan allvaret.

Nu är jag här och börjar på Smc om tre veckor, samtidigt har jag vart på besök på Fidm ett antal gånger dels för rådgivning och antagningsprov i eng och matte.

Engelskaprovet består mest av meningsbyggnad vilket inte var till min fördel......matteprovet däremot var inte alls svår, Matte A nivå, tackar Gud för att alla prov gick bra.

På måndag ska jag dit och ha min sista intervju och presentera mitt projekt. Jag har vart lite nervös för jag har inte haft några ideer, huvudet har vart helt tomt men så släppte det igår natt och nu flyter det bra :)

Projektet ska bestå av:

2st Eveningdresses, 3st Career designs, 2st sportwear designs och 2st valfria

Jag hoppas verkligen att dom gillar mina ideér är så nervös men positiv :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0