Är jag en hemsk människa?

Igår när jag skulle ta en liten tupplur knackade det på dörren, det var grannen. Jag hade ingen lust med sällskap så jag stod kvar vid dörren istället för att be henne komma in. Efter en stund säger hon att hon blivit utslängd av hennes rumskompis och om hon kan få bo här ett par dagar.

Det här går igenom mitt huvud på 3 sek:

1.
Jag känner inte tjejen vi har träffat henne i poolen två gånger och umgåtts med henne en gång.

2. Hon har vart full alla gångerna, sist så drack hon en halv vodkaflaska och ville inte lämna lägenheten trots att vi allihop sa att vi skulle sova.

3. Nytt land ny stad, vi måste vara försiktiga.....

4. Hur kommer det sig att ingen av hennes vänner låter henne bo hos dom?


Jag kommer på en snabb lögn om att tjejerna inte mår bra och ligger och sover, så vi kan gå bort till fiket så länge och prata med dom senare. Innan vi går lägger jag en lapp till Emely och förklarar situationen så att dom är beredda när vi kommer tillbaka.

Lång historia kort.......

Tjejerna kommer på en lögn om att vi ska hämta några vänner på flygplatsen och jag låtsas att jag glömt av det totalt.

Så nu har vi nekat någon som inte har ett hem nånstans att vara.

Är jag en hemsk människa?

Jag har pendlat mellan ja och nej hela dan igår och idag men jag vill verkligen inte ha en främling i mitt hem..........


Kommentarer
Postat av: Peter/Firmina

Vi tycker att du gjorde rätt. Du behöver inte alls ha dåligt samvete. Man ska aldrig lita på de man inte känner

Kram mamma och Peter

2010-01-24 @ 11:59:43
Postat av: Annika S

Jobbig situation, men jag tycker nog du gjorde rätt val ändå, du känner ju faktiskt inte tjejen, hon måste ha någon annan som kan hjälpa henne.

2010-01-26 @ 11:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0