Varför Fashion Design?

Jag insåg nog väldigt tidigt att jag var mer av en människa som behövde vara  fri i mitt arbete. Att jag borde ha ett jobba där jag kunde ha nya och roliga utmaningar regelbundet. Vara tvungen att pressa mig själv till något bättre hela tiden. Men varför design tänker ni säkert då, det finns ju många yrken där dessa egenskaperna är bra.

Ja det har ni rätt i, men det är något med kläder, jag hamnar liksom i ett slags lyckorus bara jag tänker på det. Kanske borde ha insett att jag var väldigt mode intresserad när jag och mina två vänner på gymnasiet vill att vårat projektarbete skulle handla om "Hur modet påverkar oss" och våran redovisning avslutades med ett antal frågor som bevisade att även dom som inte trodde att dom var beroende av modet ändå var det.

Eller när jag under min gymnasietid började arbeta på Bik Bok.

Men varför förtränger man sitt "kall", varför försöker man inbilla sig om att man ska läsa Globala studier på GU?  När man egentligen vet vart man har sitt hjärta. För att tillfredställa andra helt enkelt!

Förra året gick jag en utbildning som heter Värdebaserat Ledarskap, vid ett av kurstillfällerna fick vi svara på olika frågor i ett brev som skulle skickas tillbaka till oss efter några år. En av frågorna var, om du visste att du hade ett år kvar att leva vad skulle du då göra? Med en gång dök det upp en bild i huvudet på mig, jag såg mig själv i en stor syatelje som lystes upp av solljus, och då visste jag.

 Till och med nu när jag tänker på det när jag sitter här och skriver känns det som jag är förälskad, förälskad i att veta vad mitt hjärta vill och att jag är modig nog att kämpa för de.


Kommentarer
Postat av: Mounia

Det ar ju precis det som ar det underbara, att man till slut inser vad som ar ens ' calling' att forsta varfor, att prova allt man trott sig velat ha - men till slut inse att, det egentligen bara varit en sak du velat hela tiden.



Man kanner sig fri, & allt mn gar igenom under tiden kanns bara som en del av resan, skillnaden mellan att resa i ovisshet mot att ha ett mal ar sa otroligt stort.......

Onskar dig verkligen all lycka Kathy xx

2009-11-18 @ 14:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0